Bli en (bättre) löpare!

Så blir du en (bättre) löpare!

Vill du förbättra din tid på milen eller lyckas med att springa regelbundet i sommar?

Häng med på PT Hemma´s löpardag lördagen den 5 juni.

Vi kommer att gå igenom löpteknik för att hitta det optimala löpsteget, dels för att undvika skador men också för att bli så effektiv som

möjligt. Vi kommer lära oss att springa i backe, både uppför och utför, samt få tips på de bästa styrkeövningarna för att bygga en

stark löparkropp och därmed slippa skador.

Alla kan vara med, ny som erfaren löpare, där vi alla kan både förbättra oss och få inspiration av varandra.

Häng med och bli en bättre löpare du också!

PT Hemma´s löpcoach Helena Lundberg har i flera år lärt allt ifrån nybörjare till erfarna löpare att hitta sitt bästa löpsteg. Helena springer helst maraton men i benen finns även kortare millopp och längre ultramaror.

PT Hemma´s sjukgymnast Annika Palmqvist går tillsammans med Helena igenom styrkeövningar som förebygger löparskador samt stärker de muskler som gör att du får ett bättre löpsteg.

När: Lördag 5 juni.
Tid: Klockan 10:00 till 14:30.
Var: Hacksta, samling Hackstastugan.
Kostnad: 450 kr

Schema
10.00 – Samling Hackstastugan. Presentation av dagen, lätt uppvärmning.
Löpteknik – Hitta det perfekta löpsteget.
12 – Lättare lunch (medhavd matsäck) på plats.
12.45 – Backe – Spring uppför utan att bli trött och få med dig farten utför.
13.30 – Styrka för löpare – Vilka övningar bygger en stark löparkropp?
14.00 – Variera dina pass – Vi kör ett varierat pass där hela dagens övningar sätts samman, backar, styrka, löpteknik och i olika tempon.